مرکز مشاوره ، برنامه ریزی و اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی ( دیپلم / پیش دانشگاهی / کاردانی / کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا ) در داخل و خارج از کشور

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

آخرین فرصت ثبت نام بازماندگان از تحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی برای ترم شهریور

توضیحات مختصری درباره دوره های دیپلم برای دانش آموزان نظام قدیم و جدید :

دیپلم متوسطه در مجموع شامل 102 واحد است که 96 واحد آن درسی و 6 واحد انظباط می باشد

با توجه به مدرک گرایی در کشور ما کوتاه ترین را به شما پیش نهاد می کنیم ، که شاخه کار و دانش است . در این شاخه دانش آموز از 18 تا 44 واحد درسی را نسبت به رشته انتخابی واحدهای مهارتی می گذرانند و الباقی واحدها را می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری ( همزمان با واحدهای مهارتی ( در مدارس شبانه یا آموزشگاه های آموزش از راه دور با توجه به شرایط دانش آموز بگذرانند .

اما مژده ما به دانش آموزان بازمانده و بازماندگان از تحصیل ضمانت قبولی است

 

مشاوره و انجام امور تطبیق نظام قدیم به نظام جدید آموزشی با وقت قبلی پذیرفته می شود.

 

جهت مشاوره و ثبت نام در رشته ی دلخواه خود با شماره های با ما در تماس باشید :

021-22014138    و  09127108861  و 09362800260

سامانه 24 ساعته پیامکی موسسه :10009127108861

Email :  rd.moshaver@gmail.com



:: موضوعات مرتبط: دیپلم و پیش دانشگاهی , اطلاعیه های ثبت نام , مشاوره و ثبت نام , مرکز مشاوره اینترنتی , مرکز مشاوره حضوری , مرکز ثبت نام , ,
:: برچسب‌ها: ثبت نام دیپلم , کار و دانش , نظری , فنی و حرفه ای , ریاضی فیزیک , علوم تجربی , علوم انسانی , مهارت های آموزشی , مرکز مشاوره دیپلم , مرکز مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی رشد دانش , مرکز ثبت نامثبت نام دیپلم , کار و دانش , نظری , فنی و حرفه ای , ریاضی فیزیک , علوم تجربی , علوم انسانی , مهارت های آموزشی , مرکز مشاوره دیپلم , مرکز مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی رشد دانش , مرکز ثبت نامثبت نام دیپلم , کار و دانش , نظری , فنی و حرفه ای , ریاضی فیزیک , علوم تجربی , علوم انسانی , مهارت های آموزشی , مرکز مشاوره دیپلم , مرکز مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی رشد دانش , مرکز ثبت نام ,
:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : شنبه 25 مرداد 1398
.

تحولات بي حد و حصر در بنيان هاي جوامع ،كه بر اثر حركت از دوران گذار به سمت زندگي ماشيني و صنعتي رخ داده، به پديد آمدن شكاف هايي منجر شده كه انسان هاي امروز را ناگزير از همنواسازي خود با شرايط جديد كرده است. در چنين فضايي، بحران هايي پيش روي افراد پديد مي آيد كه اگر متوقف نشود دنياي روحي ، رواني آنها را متلاطم مي كند. آسيب هاي اجتماعي و روحي و رواني از جمله طلاق، اعتياد، خودكشي ، مشكلات تحصيلي، اختلافات خانوادگي، نارضايتي شغلي، اضطراب ، افسردگي و.....محصول تحولات زندگي صنعتي اند.سؤال اينجاست كه در كنار توسعه شگفت انگيز علوم و فنون دانش امروز چه چيزي بايد بتواند پاسخگوي بحران هاي روحي ،رواني انسان ها باشد؟ بحران هايي كه متعاقب پيشرفت علوم و تكنولوژي بر انسان ها رخ نموده است . در پاسخ به اين سؤال علم « مشاوره و روانشناسي » قد علم مي كندمشاوره از تمامي فعاليتهاي اخلاقي تشكيل يافته است كه در آن مشاور متعهد، تلاش مي كند تا به مراجع كمك كند تا به آن دسته از رفتارهايي بپردازد كه بتواند به حل مشكلات و مسائل اومنجر شوند. ازطريق مشاوره و راهنمايي فرد نه تنها وضع فعلي خود رادرك مي كند،بلكه از آنچه كه به صورت آن در خواهدآمدنيز آگاه مي شود.راجرز معتقد است كه هدف بيشتر مشاغل ياري دهنده كه شامل مشاوره وراهنمايي نيز مي شود،افزايش رشد شخصي ورواني فرد در مسير رشد اجتماعي است.هم چنين ازطريق « خدمات راهنمايي ومشاوره »مي توان تواناييها ونيز محدوديت هاي دانش آموزان راشناخت واز امكانات موجود حداكثر استفاده را به عمل آورد.مشاور تحصيلي با شناخت دانش آموزان در زمينه هاي گوناگون مي تواند آنان را به رشته هاي تحصيلي مناسب راهنمايي كندوآنان را در حل مشكلات ياري دهد. اهداف آموزش وپرورش زماني تحقق خواهند يافت كه برنامه ها و محتواي آموزشي با توجه به نيازها وامكانات دانش آموزان تهيه و اجرا گردند. .در مقاله حاضرپس از ذكر مقدمه اي چند د رقسمت تجزيه وتحليل مطالب به ترتيب به فايده و اهميت مشاوره،تاريخچه ي راهنمايي و مشاوره،تعاريف راهنمايي و مشاوره،اهداف مشاوره وراهنمايي،ضرورت مشاوره در مدارس ،مشاوره وراهنمايي در نظام آموزش و پرورش ، نقش مشاور در مدارس،امور تحصيلي،تأمين بهداشت رواني،دانش آموزان و مهم ترين وظايف كادر آموزشي در برابر برنامه مشاوره و راهنمايي پرداخته شده است.

مقدمه:
انسان تنها موجودي است كه با همنوعان خودبه تبادل نظر مي پردازد وبراي شناخت وحل مشكلات خود با آنان مشورت وازراهنمايي آنان استفاده مي كند .راهنمايي ومشورت درطول زندگي آدميان مطرح بوده وآنان باكساني كه مورد قبول واعتمادشان بوده مشورت مي كرده اند .......

 

برای مشاهده ادامه مقاله بر روی گزینه ادامه مطلب کلیک فرمایید



:: موضوعات مرتبط: دیپلم و پیش دانشگاهی , مشاوره و ثبت نام , مرکز مشاوره اینترنتی , مرکز مشاوره حضوری , اخبار ( News ) , فرهنگ و هنر , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی رشد دانش , فرزانگان رشد دانش , اهميت مشاوره،تاريخچه ي راهنمايي و مشاوره،تعاريف راهنمايي و مشاوره،اهداف مشاوره وراهنمايي،ضرورت مشاوره در مدارس ،مشاوره وراهنمايي در نظام آموزش و پرورش ، نقش مشاور در مدارس،امور تحصيلي،تأمين بهداشت رواني،دانش آموزان , ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : شنبه 25 مرداد 1393

نکاتی بسیار مهم در ارتباط با یادگیری، مطالعه و برنامه ریزی  

اگر زندگی یک دانش آموز را مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که او بیشتر وقت و انرزی خود را صرف  یادگیری می نماید. حتی دانش آموزانی هم که در ظاهر بی تفاوت و بی انگیزه هستند اگر مورد مصاحبه قرار گیرند مقدار زیادی استرس و نگرانی در ارتباط با یادگیری از خود بروز می دهندبا بررسی عمیق زندگی آنها متوجه می شویم که دلیل بی تفاوتی یا بی انگیزگی آنها گذشته ناموفق آنها است به این صورت که تلاشهای ناموفق آنها در گذشته باعث شکل گیری یک حس ناتوانی و ناامیدی در آنها شده است به طوری که در حال حاضر برای بهبود وضعیت خود تلاش زیادی نمی نمایند.در این مقاله ی کوتاه سعی می شود مطالبی ارائه شود که مطابق با قوانین علمی یادگیری و فراموشی بوده و باعث بهبود وضعیت یادگیری دانش آموزان شود .

فرآیند یادگیری

 

یادگیری به زبان ساده یعنی انتقال آنچه که در محیط اطراف ما وجود دارد به مغز . این انتقال  از طریق حواس و سیستم عصبی  انجام می شود .

هر حس ،مطالب دریافتی را به مرکز مخصوص خود در مغز ذخیره می کند . یعنی مطالب خوانده شده در مرکز بینایی مغز و مطالب شنیده شده در مرکز شنوایی مغز و مطالب نوشته شده در مرکز لامسه ی مغز ذخیره می شوند .اگر یک مطلب به کمک چند حس یادگرفته شود در چند مرکز مغز نگهداری می شود و بنابراین یادآوری آن در مواقع لزوم مطمئن تر خواهد بود ، به همین علت است که متخصصان یادگیری به فراگیران توصیه می کنند که از روش های مختلف برای یادگیری دروس استفاده کنند تا یادگیری و یادآوری مطمئن تری داشته باشند.

 روش های یادگیری

1-   خواندن

خواندن بهتر است بدون صدا و بدون حرکت لب و فقط با چشم باشد .

مغز ما معنا و مفهوم کلی مطالب را بهتر در خود نگه می دارد تا جزئیات را بنابراین هنگام خواندن یک متن بهتر است از تیتر شروع کنیم و تا تیتر بعدی ادامه دهیم بعضی از دانش آموزان عادت کرده اند که سطر به سطر بخوانند و برای یادگیری یک جمله را بارها و بارها تکرار می کنند و زمانی که احساس کردند آن جمله را حفظ شده اند به یادگیری جمله ی بعدی می پردازند در چنین شرایطی مغز باید جملات جدا از هم را به هم ربط دهد تا به یک مفهوم کلی برای ذخیره کردن دست یابد این کار برای مغز بسیار سخت بوده ، زمان زیادی لازم داشته و ضمن ایجاد خستگی برای یادگیرنده نتیجه ی کمی را عاید او می کند.

2-  گوش کردن

وقتی ما به مطلبی گوش می دهیم این مطالب از طریق حس شنوایی وارد مرکز شنوایی مغز شده و در آنجا ذخیره می شود.برای اینکه یادگیرنده هنگام گوش کردن تمرکزبیشتری داشته باشد بهتر است قبل ازشروع کلاس درس نسبت به مطالب آمادگی ذهنی داشته باشد.برای ایجاد آمادگی ذهنی لازم است دانش آموزان قبل ازتدریس معلم نگاه مختصری به درس داشته باشند.

3- نوشتن

وقتی ما مطلبی را می نویسیم آن مطلب ازطریق دو حس لامسه و بینایی وارد مغزما شده و در دو مرکزلامسه و بینایی ذخیره می شود .نوشتن مطالب به منظور یادگیری چند فایده دارد :

أ‌-      ازطریق نوشتن بهتر یادمی گیریم.

ب‌- وقتی که می نویسیم یاد گیری خود را مورد بررسی قرار داده و از میزان آن آگاه می شویم .

ت‌- هنگام نوشتن تمرکزبیشتری روی مطالب داریم چون بدون تمرکزکارنوشتن ادامه پیدا نمی کند.

ث‌- اگر هنگام نوشتن جلسه امتحان را برای خود مجسم کنیم استرس امتحان کاهش می یابد.

ج‌-   هنگام نوشتن ما بیشتر فعال هستیم بنا بر این حالت بی حوصلگی برای ما اتفاق نمی افتد .

4- گفتن از حفظ برای خود باصدای آرام

گفتن از حفظ برای خود تکمیل کننده ی یادگیری ما می باشد هنگامی که ما مطالب را بیان می کنیم ضمن اینکه مرکزگفتار ما فعال است وکلمات را به یاد می آورد ،مرکز شنوایی هم فعال بوده و مطالب را در خود ذخیره می کند.گفتن از حفظ در فرایند یادگیری ما چند فایده دارد:

1-    با این کار ما یادگیری خود را چک کرده و به نقاط ضعف و قوت یادگیری خود پی می بریم .

2-    ما  در این حالت فعال بوده و تمرکز بیشتری خواهیم داشت .

3-    حالت خواب آلودگی و بی حوصلگی ما کمتر خواهد بود.

4-    استرس ما ازامتحانات شفاهی و صحبت در جلو جمع کاهش می یابد.

 

 

دفعات فراموشی

      معمولا" مطالبی که ما برای بار اول یاد می گیریم اگر تکرار وتمرین نشود در فردای آن روزبه میزان 80 درصد فراموش می شود ، وقتی که همان مطلب را برای بار دوم یادمی گیریم اگر تمرین وتکرار نشود ، پس ازیک هفته در حدود 50درصد آن فراموش می شود.وقتی که همان مطلب برای بار سوم یادگرفته می شود در صورتی که تکرار و تمرین نشود پس ازیک ماه در حدود 20 درصد آن فراموش می شود وقتی که همان مطلب برای بار چهارم یادگرفته می شود میزان فراموشی به کمتر از10درصد می رسد.

قوانین یادگیری

1-    هر موضوعی که در اطراف ما وجود دارد ازطریق حواس پنج گانه به مغزمنتقل می شود .

2-    هر حسی مطالب دریافتی را در مرکزمخصوص به خودش ذخیره می کند.

3-     یادگیری از طریق چند روش باعث ارسال به چند مرکزمغزی می شود .

4-    ذخیره یک مطلب در چند مرکز مغزی یادگیری و یادآوری مطمئن تری را بدنبال دارد.

5-    یادگیری بار اول در حدود 80 درصد فراموش می شود.

6-    فراموشی پس از4 بار یادگیری یک مطلب بسیار اندک است .( زیر 10 درصد)

7-    تکرار یادگیری در یک جلسه هر چند بار هم که باشد یک بار محسوب می شود.

8-    یادگیری با فاصله ی زمانی موثرتر ازیادگیری فشرده و پشت سر هم است.

9-    هر چه یادگیرنده در جریان یادگیری فعال تر باشد ، میزان یادگیری بیشتر است.

10-                       اگر یادگیرنده با اراده و اختیار خود وارد فرایند یادگیری شود یادگیری سریتر و بیشتری خواهد داشت.

11-                       یادگیری ،یادگیری می آوردیعنی یادگیری مطالب قبلی باعث سرعت بخشیدن به یادگیری مطالب بعدی می شود.

12-                       مغزما همیشه باید یک خوراک فکری قابل هضم داشته باشد یعنی نمی توانیم لحظه ای را تصور کنیم که مغزهیچ فرآیند فکری نداشته باشد.

13-                       جذب مطالب آسان و قابل هضم برای مغزاولویت دارد یعنی مغزما بین دو مطلب آسان و سخت که همزمان در اختیارش قرار بگیرد مطلب آسان تر را انتخاب می کند.

14-                       اگر بخواهیم که مغزمطالب مورد نظر ما را قبول کند باید با آمادگی ذهنی یاد گیری خود را شروع نمائیم یا با دست کاری و دخل  و تصرف آن مطلب را آسان کنیم.

 

اصول برنامه ریزی درسی

با توجه به قوانین یادگیری و فراموشی که پیشتر گفته شد طوری برنامه ریزی می کنیم که یک مطلب دست کم 4 بار در طول یک هفته یادگرفته شودتا میزان فراموشی به حداقل خود برسد.

مراحل یک برنامه ریزی درسی مناسب برای یک دانش آموزاول راهنمایی تا پایان دوره ی متوسطه به صورت زیر است:

1-    صرف نهار پس از رسیدن به منزل

2-    خواب به مدت 30 تا 60 دقیقه

3-    نوشتن تکالیف یا مرور دروس برنامه امروز برای هر درس به مدت 30 تا 45 دقیقه و بعد از هر درس به مدت 15 تا 20 دقیقه استراحت .(این مرحله باید تا ساعت 18 یا 19 تمام شده باشد.)

4-    مطالعه ی دروس برنامه ی فردا برای هر درس به مدت 30 تا 45 دقیقه وبعد ازهر درس به مدت 15 تا 20 دقیقه استراحت .( این مرحله بهتر است تا ساعت 22 تمام شده باشد .)

5-    نگاه کردن به درس جدید قبل ازتدریس دبیر به مدت 2 تا 5 دقیقه.

6-      خواب ازساعت22تا 6 صبح فردا .( بهترین زمان بیدار شدن زمان اذان صبح تا 20 دقیقه قبل ازطلوع آفتاب می باشد.

نکته ی مهم : بازی و سرگرمی به اندازه وقت یک درس یعنی 60 دقیقه و حداکثر استفاده ازتلویزیون 70 دقیقه برای یک دانش آموز نوجوان توصیه می شود.



:: موضوعات مرتبط: دیپلم و پیش دانشگاهی , مشاوره و ثبت نام , مرکز مشاوره اینترنتی , مرکز مشاوره حضوری , اخبار ( News ) , سلامت و پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی , مشاور تحصیلی , روش مطالعه , راه و روش یادگیری , نکات کلیدی یادگیری ، مطالعه و برنامه ریزی , برنامه ریزی تحصیلی , مشاور تحصیلی , مشاور دانشگاهی , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : شنبه 25 مرداد 1393
.

در دوره متوسطه يك بار دانش‌آموزان انتخاب رشته تحصيلي را تجربه مي‌كنند. در واقع اين انتخاب يكي از سرنوشت سازترين انتخاب‌هاي دانش‌آموزان است. با اين كار آنان در راهي قدم مي‌گذارند كه زمينه دانش و توانايي آنان را تعيين مي‌كند. فرصت بعدي براي انتخاب رشته تحصيلي هنگامي است كه دانش‌آموزان براي ورود به دانشگاه ثبت نام مي‌كنند. آنان پس از شركت در آزمون سراسري و در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته شوند، رشته و دانشگاه محل تحصيل خود را بر مي‌گزينند و بدين شكل بار ديگر سرنوشت خود را با يك انتخاب رقم مي‌زنند.
انتخاب رشته تحصيلي اهميت فراواني دارد زيرا انتخاب نادرست رشته تحصيلي سبب افت علمي كشور، تضييع منابع اقتصادي و انساني، بي تفاوتي و بي انگيزه شدن دانشجو نسبت به مسائل اجتماعي و ايجاد اختلالات رواني در زندگي فردي و اجتماعي دانشجو مي گردد.

انتخاب رشته تحصيلي در هنگام پايان مقطع تحصيلي اول دبيرستان يکي از دغدغه هاي مهم دانش آموزان و والدين آن ها مي باشد زيرا انتخاب درست رشته تحصيلي يکي از دلايل موفقيت تحصيلي و شغلي دانش آموزان در آينده مي باشد.
براي يک انتخاب رشته درست بايد ويژگي هاي خود دانش آموز از جمله
ميزان بهره هوشي ، نمرات تحصيلي او ، تعيين نقاط قوت و ضعف او در دروس مختلف ، بررسي علايق و استعدادهاي او در زمينه رشته‌ها و مشاغل مورد بررسي قرار گيرد و والدين در اين زمينه مي توانند با دادن اطلاعات فراوان و واقعي و همچنين ايجاد روحيه عالي و اعتماد به نفس قوي در فرزند خود اين توانايي را در او به وجود بياورند تا بتواند بهترين رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند.

دانش آموزان براي انتخاب رشته بايد کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا براساس استعداد و علاقه دروني خودشان تصميم بگيرند و طوري نباشد که دانش آموزي فقط براي رضايت والدين و يا اطرافيانشان رشته خود را انتخاب کنند.

نکته مهم در انتخاب رشته در دبيرستان علاقه و ميزان پيشرفت درسي و انگيزه خود جوش هر دانش آموز به درس هاي اصلي آن رشته تحصيلي است ، يعني دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس هاي آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند.

رشته تحصيلي که مورد علاقه افراد نباشد باعث از بين رفتن بسياري از لذت ها و موفقيت ها در فرد مي شود و بسيار اتفاق افتاده است که دانش آموزان فعال و با استعداد به خاطر اينکه رشته تحصيلي مناسبي را در دبيرستان انتخاب نکردند در ادامه تحصيل و يا پيدا کردن شغل مرتبط با رشته خود ناکام ماندند.


شناخت رشته و سپس انتخاب رشته در هنگام انتخاب رشته تحصيلي بسيار مهم و موثر مي باشد و والدين ، دانش آموزان ، معلمان ، مشاوران و رسانه ها در شناخت و ارايه رشته هاي مختلف به دانش آموزان وظيفه سنگيني را بر عهده دارند.

داشتن علاقه از مهمترين مسائل انتخاب رشته تحصيلي مي باشد زيرا ميل و علاقه فرد به رشته مورد نظر باعث تلاش ، کوشش و صرف انرژي موثر مي شود.

يکي ديگر از عوامل مهم در انتخاب رشته را شناخت رشته تحصيلي و عاقبت انديشي در انتخاب آن است .توانايي علمي و استعداد فرد و همخواني آن با رشته مورد نظر گاهي مورد علاقه دانش آموز نيست و دانش آموز براي انتخاب رشته بايد تمامي جوانب از جمله علاقه ، استعداد ، آينده آن را مدنظر قرار دهد.

در انتخاب رشته بايد شرايط و توان اقتصادي فرد با شرايط و هزينه هاي رشته مورد نظر همخواني داشته باشد و همچنين مراکز آموزش بايد قابل دسترسي باشند.

در انتخاب رشته بايد شرايط و توان اقتصادي فرد با شرايط و هزينه هاي رشته مورد نظر همخواني داشته باشد و همچنين مراکز آموزش بايد قابل دسترسي باشند.

انتخاب رشته تحصيلي در دروه دبيرستان مقدمه اي براي انتخاب شغل مي باشد .

 

پدر و مادر بايد رقابت هاي ناسالم و سليقه و علاقه ناسالم خود را در انتخاب رشته تحصيلي فرزندشان کنار بگذارند و براي انتخاب رشته تحصيلي فرزندشان شيوه مشارکتي را پيش گيرند و از افراد صاحب نظر استفاده کنند.

انتخاب رشته نبايد براي دانش آموزان به صورت تحميلي باشد زيرا باعث عدم رضايت شغلي و ترک تحصيل دانش آموزان مي شود. ملاک اصلي در انتخاب رشته نمره ، سليقه و علاقه دانش آموزان مي باشد و والدين نبايد رشته اي را به فرزند خود تحميل کنند چون اگر دانش آموزي به اجبار وارد رشته اي شود در آينده دچار مشکل مي شود.

بهترين منبع براي هدايت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته مشاوران تحصيلي مدارس هستند که در طول سال با برگزاري آزمون ها مختلف علاقه مندي و استعداد افراد را مي سنجند. مشاوران تحصيلي نظر دبيران ، نظر والدين و دانش آموزان را سوال مي کنند و شناختي که مشاوران تحصيلي از دانش آموزان دارند بهترين ملاک براي هدايت دانش آموزان به سمت انتخاب درست رشته تحصيلي مي باشد.

 

نوشته شده : مشاورین موسسه مشاوره و برنامه ریزی رشد دانش



:: موضوعات مرتبط: دیپلم و پیش دانشگاهی , مشاوره و ثبت نام , اخبار ( News ) , فرهنگ و هنر , علمی , ,
:: برچسب‌ها: انتخاب رشته , تعیین رشته دبیرستانی , اول دبیرستان , چگونگی تعیین رشته , چه کار شویم , چگونه انتخاب رشته کنیم , موسسه رشد دانش , فرزانگان رشد دانش , مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی رشد دانش , مشاور تحصیلی دبیرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : شنبه 25 مرداد 1393
.
سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم گفت: مشاوره تحصیلی، مشکلات فردی و مشکلات تعاملی به ترتیب بیشترین آمار مراجعه دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی طی سال گذشته را به خود اختصاص دادند.
 
 گزارش به نقل از دکترحمید یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اینکه در سال تحصیلی گذشته بیشترین مراجعات دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی در چه زمینه ای بود، گفت: با توجه به این مساله که وجه ممیزه مراکز مشاوره دانشگاهی مشاوره تحصیلی است بیشترین مراجعه‌ها به دفاتر مشاوره در خصوص مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی تحصیلی و موارد مرتبط با تحصیل بوده است.
 
وی ادامه داد: بعد از مشاوره تحصیلی به ترتیب مشکلات فردی مانند اضطراب و افسردگی و مشکلات تعاملی مانند ارتباط  و سازگاری با محیط های جدید بیشترین آمار مراجعه به دفاتر مشاوره را داشتند.
 
سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم افزود: دفتر مشاوره سلامت سازمان، براساس اطلاعاتی که از گزارش عملکرد دانشگاه‌ها دریافت می کند، به دانشگاه ها توصیه لازم را ارایه می دهد که بیشتر سیاست‌های خود را در کدام جهت قرار دهند.
 
وی افزود:  به عنوان مثال طی یکی دو سال اخیر براساس بررسی گزارش ها مشخص شد که آمار مراجعان برای مشاوره تحصیلی بیشتر از موارد دیگر است برهمین اساس طرح "انطباق پذیری مسیرشغلی" و به عبارتی "مشاوره تحصیلی شغلی" تدوین شد که براساس این طرح باید به دانشجویان مشورت دهیم که کارآفرین تربیت شوند.
 
یعقوبی افزود: چون بسیار‌ی از مسایل مانند بی‌انگیزگی و افت تحصیلی دانشجو به ویژه در سال آخر به علت نگرانی درباره بازار کار است، اگر بتوانیم جهت گیری ذهنی آنها را تغییر دهیم می توانیم به آنها کمک کنیم.
 

جهت مشاوره و ثبت نام در رشته ی دلخواه خود با شماره های با ما در تماس باشید :

021-22014138    و  09127108861  و 09362800260

سامانه 24 ساعته پیامکی موسسه :10009127108861

Email :  rd.moshaver@gmail.com

 


:: موضوعات مرتبط: دانشگاه های سراسری , دانشگاه های آزاد اسلامی , دانشگاه های علمی و کاربردی , دانشگاه های پیام نور , دانشگاه های فنی و حرفه ای , دوره های تخصصی تحصیلی , استخدام , دیپلم و پیش دانشگاهی , مشاوره و ثبت نام , مرکز مشاوره اینترنتی , مرکز مشاوره حضوری , مرکز ثبت نام , اخبار ( News ) , فرهنگ و هنر , علمی , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه تهران , وزارت علوم , دانشگاهها , برنامه ریزی , علمی کاربردی , مشاوره , ارشد , حذفیات کنکور , بورسیه , انتقالی دانشگاه , آزمون کارشناسی ارشد94 , دانشگاه جامع علمی و کاربردی , مشاوره دانشجویی , دلیل مراجعه به مشاوره دانشجویی , دلیل مراجعه به مشاوره در دانشگاه , عوامل موثر در برنامه ریزی بهتر در کنکور سراسری 93 , کنکور , کنکور 93 , کنکور 94 برنامه ریزی , برنامه ریزی کنکور 93 و 94 , دکتری , کارشناسی ارشد , کنکور , منابع , کارشناسی , دانشگاه پیام نور , استخدام , انتخاب رشته , مشاوره تحصیلی , کاردانی , زمان ثبت نام , دانشگاه , دانشگاه ها , المپیاد , دکتری بدون آزمون , تیز هوشان , دانشگاه آزاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : پنج شنبه 23 مرداد 1393
.

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه

Free SEO Tools

مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه